Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública
RESOLUCIÓ de 9 d’abril de 2021, de la directora general
de Recursos Humans, per la qual es convoca concurs oposició per a la provisió de vacants d’auxiliar administratiu
o administrativa de la funció administrativa d’institucions
sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut
Pública. [2021/3884]
RESOLUCIÓN de 9 de abril de 2021, de la directora
general de Recursos Humanos, por la que se convoca concurso-oposición para la provisión de vacantes de auxiliar
administrativo o administrativa de la función administrativa, de instituciones sanitarias de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública. [2021/3884]
Publicados el Decreto 178/2017, de 10 de noviembre, del Consell,
por el que se aprueba la oferta de empleo público de 2017 para personal
gestionado por la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública y
el Decreto 226/2018, de 14 de diciembre, del Consell, de aprobación
de la oferta de ocupación pública de 2018 en el ámbito de sanidad y
salud pública.
Considerando que el citado Decreto 226/2018 anuncia en su disposición adicional tercera que las plazas recogidas en los anexos de esta
oferta de empleo se podrán acumular a las incluidas en las ofertas de
empleo público de 2017 para personal de instituciones sanitarias dependientes de la conselleria de sanidad universal y salud pública, realizándose la convocatoria por categoría profesional o categoría o cuerpo/
escala de dichas ofertas de empleo de forma conjunta, se procede a
convocar concurso-oposición para la cobertura de las plazas de auxiliar
administrativo o administrativa de la función administrativa gestionadas
por la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública.
Visto el Decreto 256/2019, de 13 de diciembre, del Consell, de
aprobación de la oferta de empleo público de 2019 en el ámbito de
sanidad y salud pública, en el cual se incluyen 10 vacantes de auxiliar
administrativo o administrativa de la función administrativa, correspondientes a la tasa adicional para la estabilización del empleo temporal.
La presente convocatoria se rige por lo dispuesto en la sección I del
capítulo II del Decreto 192/2017, de 1 de diciembre, del Consell, por
el cual se aprueba el Reglamento de selección y provisión de personal
estatutario al servicio de instituciones sanitarias públicas del Sistema
Valenciano de Salud y la Orden 2/2020, de 2 de junio, de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública, por la que se aprueban los
baremos de méritos de aplicación a la fase de concurso de los procesos
selectivos, a la provisión a través de los concursos de traslados y a los
procesos de movilidad interna, de plazas de personal estatutario al servicio de instituciones sanitarias del Sistema Valenciano de Salud,
Esta Dirección General de Recursos Humanos, en uso de la competencia atribuida por el artículo 17 del Decreto 185/2020, de 16 de
noviembre, del Consell, de aprobación del Reglamento orgánico y funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, acuerda
establecer las siguientes:
Bases de la convocatoria
- Normas generales
1.1. Se convocan pruebas selectivas para la provisión de 770 plazas
vacantes por el turno de acceso libre y 93 plazas vacantes por el turno
de promoción interna, de auxiliar administrativo o administrativa de la
función administrativa de instituciones sanitarias de la Conselleria de
Sanidad Universal y Salud Pública.
Las plazas del turno de promoción interna que no se cubran se acumularán a las convocadas por el sistema general de acceso libre.
1.2. El proceso selectivo se llevará a cabo mediante el sistema de
concurso-oposición, de conformidad con el artículo 10 del Decreto
192/2017, de 1 de diciembre, del Consell, por el cual se aprueba el
Reglamento de selección y provisión de personal estatutario al servicio
de instituciones sanitarias públicas del Sistema Valenciano de Salud.
1.3. Se realizará la reserva de 54 plazas dentro del turno libre para quienes tengan la condición legal de personas con grado de diversidad funcional
igual o superior al 33 %, conforme a lo establecido en el artículo 13 del
Decreto 192/2017, de 1 de diciembre, del Consell, por el cual se aprueba el
Reglamento de selección y provisión de personal estatutario al servicio de
instituciones sanitarias públicas del Sistema Valenciano de Salud. - Requisitos de las personas aspirantes
Las condiciones para la admisión a las pruebas deberán reunirse en
el momento de finalización del plazo de presentación de solicitudes y
Atés que s’han publicat el Decret 178/2017, de 10 de novembre, del
Consell, pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública de 2017 per a personal gestionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública,
i el Decret 226/2018, de 14 de desembre, del Consell, d’aprovació de
l’oferta d’ocupació pública de 2018 en l’àmbit de sanitat i salut pública.
Atés que l’esmentat Decret 226/2018 anuncia en la disposició addicional tercera que les places recollides en els annexos d’aquesta oferta
d’ocupació es podran acumular a les incloses en les ofertes d’ocupació
pública de 2017 per a personal d’institucions sanitàries dependents de la
Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i que la convocatòria es
realitzarà per categoria professional o categoria o cos/escala d’aquestes
ofertes d’ocupació de manera conjunta, es convoca concurs oposició
per a la cobertura de les places d’auxiliar administratiu o administrativa
de la funció administrativa gestionades per la Conselleria de Sanitat
Universal i Salut Pública.
Vist el Decret 256/2019, de 13 de desembre, del Consell, d’aprovació de l’oferta d’ocupació pública de 2019 en l’àmbit de sanitat i
salut pública, en el qual s’inclouen 10 vacants d’auxiliar administratiu
o administrativa de la funció administrativa, corresponents a la taxa
addicional per a l’estabilització de l’ocupació temporal.
Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en la secció I del
capítol II del Decret 192/2017, d’1 de desembre, del Consell, pel qual
s’aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al
servei d’institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut,
i l’Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i
Salut Pública, per la qual s’aproven els barems de mèrits d’aplicació a
la fase de concurs dels processos selectius, a la provisió a través dels
concursos de trasllats i als processos de mobilitat interna, de places de
personal estatutari al servei d’institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut.
Aquesta Direcció General de Recursos Humans, fent ús de la competència atribuïda per l’article 17 del Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de
la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, acorda establir les
següents:
Bases de la convocatòria - Normes generals
1.1. Es convoquen proves selectives per a la provisió de 770 places
vacants pel torn d’accés lliure i 93 places vacants pel torn de promoció
interna, d’auxiliar administratiu o administrativa de la funció administrativa d’institucions sanitàries de la Conselleria de Sanitat Universal i
Salut Pública.
Les places del torn de promoció interna que no es cobrisquen s’acumularan a les convocades pel sistema general d’accés lliure.
1.2. El procés selectiu es durà a terme mitjançant el sistema de concurs oposició, de conformitat amb l’article 10 del Decret 192/2017, d’1
de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament de selecció i
provisió de personal estatutari al servei d’institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut.
1.3. Es realitzarà la reserva de 54 places del torn lliure per a qui
tinga la condició legal de persona amb grau de diversitat funcional
igual o superior al 33 %, segons el que estableix l’article 13 del Decret
192/2017, d’1 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament
de selecció i provisió de personal estatutari al servei d’institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut. - Requisits de les persones aspirants
Les condicions per a ser admeses a les proves s’hauran de complir
en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i
mantenerse durante todo el proceso selectivo, hasta el momento de la
toma de posesión.
a) Requisitos generales. - Poseer la nacionalidad española o de cualquier otro estado miembro de la Unión Europea, así como de aquellos estados a los que, en
virtud de tratados internacionales celebrados por la Unión Europea y
ratificados por España, sea de aplicación la libre circulación de trabajadores y trabajadoras en los términos en que esta se halla definida en
el Tratado constitutivo de la Unión Europea, u ostentar este derecho
conforme a lo previsto en el Real decreto 543/2001, de 18 de mayo.
Independientemente de su nacionalidad, podrán participar los y las
cónyuges de las personas españolas y de las personas nacionales de
otros estados miembros de la Unión Europea, y cuando así lo prevea el
correspondiente Tratado, siempre que no exista separación de derecho,
y sus descendientes y los de sus cónyuges, siempre que no exista separación de derecho, sean menores de veintiún años o mayores de dicha
edad dependientes. En el caso de aspirantes de nacionalidad y lengua
distinta de la española, deberán acreditar conocimiento suficiente del
castellano, mediante diploma de español como lengua extranjera nivel
B2 expedido por el organismo oficial competente. - Tener cumplidos dieciséis años y no exceder de la edad de jubilación forzosa.
- Poseer dentro del plazo de solicitudes especificado en esta convocatoria, o tener cumplidas las condiciones para obtenerlo, el título de
Graduado en Educación Secundaria Obligatoria, graduado escolar, formación profesional de primer grado o su equivalente para el desempeño
de la categoría. En el caso de titulaciones obtenidas en el extranjero se
deberá estar en posesión de la credencial que acredite su homologación. - Poseer la capacidad funcional necesaria para el desempeño de
las tareas que se deriven del correspondiente nombramiento, capacidad
que se acreditará en el plazo requerido en esta convocatoria mediante
certificado médico, quedando la toma de posesión supeditada a la superación de este requisito. - No haber sido separado/a del servicio, mediante expediente disciplinario, de cualquier servicio de salud o administración pública, ni
hallarse inhabilitado/a con carácter firme para el ejercicio de funciones
públicas ni, en su caso, para la correspondiente profesión. En el caso
de personas nacionales de otros estados mencionados en el punto 1,
no haber sido inhabilitado/a, por sanción o pena, para el ejercicio profesional o para el acceso a funciones o servicios públicos en un estado
miembro de la Unión Europea, ni haber sido separado/a, por sanción
disciplinaria, de alguna de sus administraciones o servicios públicos.
Asimismo, y conforme al apartado 5 del artículo 13 de la Ley orgánica 1/1996, de 15 de enero, de Protección Jurídica del Menor, siempre que la actividad implique contacto habitual con menores, no haber
sido condenado/a por sentencia firme por algún delito contra la libertad
e indemnidad sexual, que incluye la agresión y abuso sexual, acoso
sexual, por razón de sexo, orientación sexual e identidad de género,
exhibicionismo y provocación sexual, prostitución y explotación sexual
y corrupción de menores, así como por trata de seres humanos. En el
momento de la toma de posesión, se deberá acreditar esta circunstancia
en el departamento de salud correspondiente mediante la aportación de
una certificación negativa del Registro Central de delincuentes sexuales. - Haber abonado la tasa de participación, en el caso de no estar
exento/a de la misma, según se especifica en la base 3 de esta convocatoria. - No ostentar la condición de personal estatutario fijo en la misma
categoría convocada, en todo el Sistema Nacional de Salud. Este requisito deberá cumplirse hasta el día de finalización del plazo de presentación de solicitudes. Si obtuviere dicha condición en otro Servicio de
Salud posteriormente, se considerará que ambos procesos son concurrentes, conservando los derechos derivados de este concurso-oposición.
b) Requisitos específicos para el turno de promoción interna.
Podrá concurrir a esta convocatoria el personal estatutario fijo
dependiente de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública
que reúna durante el plazo de presentación de solicitudes los requisitos
generales expuestos y además:
– Tener la condición de personal estatutario fijo dependiente de la
Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública, de una categoría distinta de la convocada y del mismo o inferior grupo o subgrupo de titulación.
s’hauran de mantindre durant tot el procés selectiu, fins al moment de
la presa de possessió.
a) Requisits generals - Posseir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol altre estat
membre de la Unió Europea, així com la d’aquells estats als quals, en
virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats
per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què es troba definida en el Tractat Constitutiu de
la Unió Europea, o tindre aquest dret d’acord amb el que preveu el Reial
decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, hi podran participar els i les cònjuges de les persones espanyoles
i de les persones nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea
quan ho preveja el corresponent tractat, sempre que no hi haja separació
de dret, i també els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre
que no hi haja separació de dret, que siguen menors de 21 anys o majors
d’aquesta edat dependents. En el cas d’aspirants de nacionalitat i llengua diferent de l’espanyola, hauran d’acreditar tindre un coneixement
suficient del castellà mitjançant el Diploma d’Espanyol com a Llengua
Estrangera nivell B2 expedit per l’organisme oficial competent. - Tindre complits els 16 anys i no haver superat l’edat de jubilació
forçosa. - Posseir dins del termini de sol·licituds especificat en aquesta convocatòria, o tindre complides les condicions per a obtindre’l, el títol de
graduat en Educació Secundària Obligatòria, graduat escolar, Formació
Professional de primer grau o el seu equivalent per a l’acompliment de
la categoria. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, s’haurà de
posseir la credencial que n’acredite l’homologació. - Posseir la capacitat funcional necessària per a l’exercici de les
tasques que es deriven del corresponent nomenament, capacitat que
s’acreditarà en el termini requerit en aquesta convocatòria mitjançant un
certificat mèdic. La presa de possessió queda supeditada a la superació
d’aquest requisit. - No haver sigut separat o separada del servei, mitjançant un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública,
ni estar inhabilitat o inhabilitada amb caràcter ferm per a l’exercici de
funcions públiques ni, si és el cas, per a la professió corresponent. En el
cas de persones nacionals d’altres estats esmentats en el punt 1, no haver
sigut inhabilitat o inhabilitada, per sanció o pena, per a l’exercici professional o per a l’accés a funcions o serveis públics en un estat membre de
la Unió Europea, ni haver sigut separat o separada, per sanció disciplinària, d’alguna de les seues administracions o serveis públics.
Així mateix, i de conformitat amb l’apartat 5 de l’article 13 de la
Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor,
sempre que l’activitat implique contacte habitual amb menors, no haver
sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte
contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l’agressió i abús sexual, l’assetjament sexual per raó de sexe, orientació sexual i identitat de
gènere, l’exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d’éssers
humans. En el moment de la presa de possessió, la persona interessada
haurà d’acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent mitjançant l’aportació d’un certificat negatiu del Registre
central de delinqüents sexuals. - Haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne
exempt o exempta, segons s’especifica en la base 3 d’aquesta convocatòria. - No tindre la condició de personal estatutari fix en la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat convocada, en tot el Sistema Nacional
de Salut. Aquest requisit haurà de complir-se fins al dia que acabe el
termini de presentació de sol·licituds. Si obté aquesta condició en un
altre servei de salut posteriorment, es considerarà que els dos processos
són concurrents, de manera que conservarà els drets derivats d’aquest
concurs oposició.
b) Requisits específics per al torn de promoció interna.
Podrà concórrer a aquesta convocatòria el personal estatutari fix
dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que
reunisca durant el termini de presentació de sol·licituds els requisits
generals exposats, i a més els següents:
– Tindre la condició de personal estatutari fix dependent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, d’una categoria diferent de
la convocada i del mateix grup o inferior o subgrup de titulació.
– Estar o haber estado en servicio activo o con reserva de puesto
y con nombramiento como personal estatutario fijo en la categoría de
procedencia, durante al menos dos años, sin necesidad de que estos lo
hayan sido de forma ininterrumpida ni inmediatamente anteriores a la
fecha de publicación de la convocatoria. - Solicitudes
3.1. La solicitud de participación en este proceso selectivo se tramitará mediante medios telemáticos, a través de la plataforma existente en
la página oficial de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública
(www.san.gva.es), siguiendo las instrucciones que figuran en la misma,
siendo necesario disponer, para ello, del correspondiente certificado
digital.
A través de la mencionada plataforma podrá rellenar la solicitud,
pagar las tasas de participación en caso de no estar exento/a y registrar
dicha solicitud por vía telemática, así como los justificantes de las posibles causas de exención o bonificación de la tasa.
Podrá imprimirse el justificante de presentación al concurso-oposición desde la misma plataforma.
3.2. Previamente a la cumplimentación de la solicitud, la persona
aspirante encontrará un desplegable con las distintas categorías convocadas en la página web de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud
Pública, dentro del apartado de Recursos Humanos. En el desplegable
deberá elegir la categoría por el turno libre o, en su caso, la categoría
por promoción interna. En este último caso, deberá señalar si pertenece
a la modalidad A o a la modalidad B de promoción interna.
Modalidad A de promoción interna: quienes procedan de categorías
pertenecientes a los grupos o subgrupos de titulación iguales o inmediatamente inferiores y además de la misma especialización funcional que
las plazas a proveer, esto es, de gestión y servicios.
Modalidad B de promoción interna: el resto de aspirantes de promoción interna.
Las personas aspirantes solo podrán participar a través de uno de
los dos sistemas de acceso señalados, turno libre o promoción interna.
La persona que no indique o no ostente durante el plazo de presentación
de solicitudes los requisitos para participar en el turno de promoción
interna, será admitida de oficio en el turno libre siempre que cumpla los
requisitos generales exigidos.
El cupo de personas con diversidad funcional solamente estará
incluido en el sistema de acceso por el turno libre. Cuando la persona aspirante no acredite en el plazo de presentación de solicitudes los
requisitos para acogerse al cupo de diversidad funcional, será automáticamente excluida del mismo y concurrirá en las mismas condiciones
que el resto de aspirantes del turno libre, siempre que cumpla los requisitos generales exigidos.
3.3. Tasa de participación.
La tasa de participación es de 15 €. Sin embargo, con carácter general, el importe de la tasa será minorado en un 10 % al utilizarse en este
proceso exclusivamente medios telemáticos.
Estará exento del pago de la tasa, conforme establece la vigente Ley
de Tasas de la Generalitat Valenciana:
– El personal que acredite su condición de persona con diversidad
funcional con un grado igual o superior al 33 %.
– El personal que acredite ostentar el título de miembro de familia
numerosa de categoría especial, o de familia monoparental de categoría
especial comprendida en el Decreto 19/2018, de 9 de marzo, del Consell, por el que se regula el reconocimiento de la condición de familia
monoparental en la Comunitat Valenciana.
– Las víctimas de actos de violencia, cuya condición sea acreditada
por los medios previstos en el artículo 23 del Real Decreto ley 9/2018,
de 3 de agosto, de medidas urgentes para el desarrollo del Pacto de
Estado contra la violencia de género, esto es, mediante una sentencia
condenatoria por un delito de violencia de género, una orden de protección o cualquier otra resolución judicial que acuerde una medida cautelar a favor de la víctima, o bien por el informe del Ministerio Fiscal
que indique la existencia de indicios de que la demandante es víctima
de violencia de género. También podrán acreditarse las situaciones de
violencia de género mediante informe de los servicios sociales, de los
servicios especializados, o de los servicios de acogida destinados a víctimas de violencia de género de la Administración Pública competente;
o por cualquier otro título, siempre que ello esté previsto en las disposiciones normativas de carácter sectorial que regulen el acceso a cada
– Estar o haver estat en servei actiu o amb reserva de lloc i amb
nomenament com a personal estatutari fix en la categoria de procedència durant, almenys, dos anys, sense necessitat que aquests ho hagen
sigut de manera ininterrompuda ni immediatament anteriors a la data
de publicació de la convocatòria. - Sol·licituds
3.1. La sol·licitud de participació en aquest procés selectiu es tramitarà per mitjans telemàtics, a través de la plataforma existent en la pàgina oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.
san.gva.es), seguint les instruccions que hi figuren, i caldrà disposar, a
aquest efecte, del corresponent certificat digital.
A través de l’esmentada plataforma podrà emplenar la sol·licitud,
pagar les taxes de participació en cas de no tindre’n exempció i registrar
aquesta sol·licitud per via telemàtica, així com els justificants de les
possibles causes d’exempció o bonificació de la taxa.
Podrà imprimir-se el justificant de presentació al concurs oposició
des de la mateixa plataforma.
3.2. Prèviament a l’emplenament de la sol·licitud, la persona aspirant trobarà un desplegable amb les diferents categories o especialitats
convocades en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i
Salut Pública, dins de l’apartat de Recursos Humans. En el desplegable
haurà d’elegir la categoria pel torn lliure o, si és el cas, la categoria per
promoció interna. En aquest últim cas, hi haurà d’assenyalar si pertany
a la modalitat A o a la modalitat B de promoció interna.
Modalitat A de promoció interna: aspirants que procedisquen de
categories pertanyents als grups o subgrups de titulació iguals o immediatament inferiors i, a més, de la mateixa especialització funcional que
les places a proveir, és a dir, de gestió i serveis.
Modalitat B de promoció interna: la resta d’aspirants de promoció
interna.
Les persones aspirants només podran participar a través d’un dels
dos sistemes d’accés assenyalats, torn lliure o promoció interna. La
persona que no indique, o no tinga durant el termini de presentació de
sol·licituds, els requisits per a participar en el torn de promoció interna
serà admesa d’ofici en el torn lliure sempre que complisca els requisits
generals exigits.
La quota de persones amb diversitat funcional solament estarà
inclosa en el sistema d’accés pel torn lliure. Quan la persona aspirant
no acredite, en el termini de presentació de sol·licituds, els requisits per
a acollir-se a la quota de diversitat funcional, en serà automàticament
exclosa i concorrerà en les mateixes condicions que la resta de persones
aspirants del torn lliure, sempre que complisca els requisits generals
exigits.
3.3. Taxa de participació
La taxa de participació és de 15 €. No obstant això, amb caràcter
general, l’import de la taxa serà minorat en un 10 % si s’utilitzen en
aquest procés exclusivament mitjans telemàtics.
Estarà exempt del pagament de la taxa, segons estableix la vigent
Llei de taxes de la Generalitat Valenciana:
– El personal que acredite la condició de persona amb diversitat
funcional amb un grau igual o superior al 33 %.
– El personal que acredite posseir el títol de membre de família
nombrosa de categoria especial, o de família monoparental de categoria
especial compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel
qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental
a la Comunitat Valenciana.
– Les víctimes d’actes de violència que acrediten aquesta condició
pels mitjans previstos en l’article 23 del Reial Decret llei 9/2018, de 3
d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’estat contra
la violència de gènere, això és, mitjançant una sentència condemnatòria
per un delicte de violència de gènere, una ordre de protecció o qualsevol
altra resolució judicial que dispose una mesura cautelar a favor de la
víctima, o bé per un informe del Ministeri Fiscal que indique l’existència d’indicis que la demandant és víctima de violència de gènere. També
podran acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant un
informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats o dels serveis
d’acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l’administració pública competent; o per qualsevol altre títol, sempre que això estiga
previst en les disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen
l’accés a cadascun dels drets i recursos. A la Comunitat Valenciana, són
uno de los derechos y recursos. En la Comunitat Valenciana, son los
Centros Mujer 24 horas quienes están autorizados para la acreditación
de estas situaciones.
Gozará de una bonificación del 50 % de la tasa el personal que
acredite ostentar el título de miembro de familia numerosa de categoría
general, o de familia monoparental de categoría general comprendida
en el Decreto 19/2018, de 9 de marzo, del Consell, por el que se regula
el reconocimiento de la condición de familia monoparental en la Comunitat Valenciana.
El impago de la tasa dentro del plazo de solicitudes, salvo los casos
de exención referidos, supondrá la exclusión del proceso selectivo, siendo únicamente subsanable un eventual error en el importe ingresado.
Procederá la devolución de las tasas por derechos de examen únicamente en los supuestos y procedimientos contemplados en la vigente
Ley de Tasas de la Generalitat.
3.4. Documentación a presentar relativa a reducción o exención de
la tasa o conocimiento del castellano.
Tras registrar la instancia de participación, en la misma plataforma
deberá aportarse de forma telemática los siguientes documentos:
a) Justificante de la causa de reducción o exención de la tasa en el
caso de víctima de actos de violencia. Asimismo, en el caso de familia
monoparental de categoría general o especial si el certificado ha sido
expedido fuera de la Comunidad Valenciana.
b) En el caso de aspirantes nacionales de Estados cuya lengua oficial no sea el castellano, diploma de español como lengua extranjera
nivel B2, expedido por el organismo oficial competente.
3.5. El plazo de presentación de solicitudes comenzará al día
siguiente de la publicación de esta convocatoria en el Diari Oficial de la
Generalitat Valenciana y acabará al mes siguiente, el mismo día a aquel
en que se haya publicado. Si fuera inhábil, el plazo finalizará al siguiente día hábil. En caso de no haber día equivalente en el mes siguiente a
la publicación, el plazo finalizará el último día del mes siguiente al de
publicación de la convocatoria.
3.6. La consignación de datos falsos en la instancia, o en la documentación aportada por las personas aspirantes, conllevará la exclusión
del concurso y/o nulidad de la plaza adjudicada, en su caso, sin perjuicio
de las medidas legales que corresponda. No serán valorados los documentos que contengan alguna enmienda, tachadura o raspadura, salvo
que se encuentren salvados bajo firma de quien los emitió.
Si en cualquier momento del proceso llega a conocimiento del tribunal la carencia de algún requisito o la existencia de datos falsos en la
documentación entregada, dicho tribunal deberá requerir su corrección
y acreditación fehaciente. Si no fuera acreditado en el plazo de diez
días hábiles siguientes a la notificación del requerimiento, el tribunal
realizará propuesta de exclusión a la Dirección General de Recursos
Humanos, quien, previa las verificaciones oportunas y la audiencia a la
persona interesada, dictará la resolución motivada que proceda.
3.7. Tanto el domicilio como el correo electrónico que figure en
la solicitud se considerarán válidos a efectos de notificaciones, siendo
responsabilidad exclusiva de la persona aspirante tanto los errores en la
consignación de los mismos como la falta de comunicación al órgano
convocante de cualquier cambio de dicho domicilio o del correo electrónico.
3.8. El tribunal establecerá, exclusivamente para las personas con
diversidad funcional que así lo soliciten en la instancia de participación,
las adaptaciones posibles de tiempo y medios para la realización del
ejercicio. Dichas adaptaciones no podrán desvirtuar el carácter de las
pruebas, cuya finalidad es valorar la aptitud de los aspirantes para las
funciones propias de la categoría a la que concurren. Las medidas de
adaptación solicitadas deberán figurar en la solicitud de participación,
y podrán ser:
1) Eliminación de barreras arquitectónicas y mesa adaptada a la
silla de ruedas.
2) Ampliación del tiempo de duración de la prueba. Para poder llevar a cabo esta medida de adaptación, las personas aspirantes deberán
aportar, durante el plazo de presentación de solicitudes, el certificado
expedido por el órgano oficial competente que especifique el diagnóstico y el número de minutos de ampliación que recomienda. Con el fin
de no romper el equilibrio de la prueba, en ningún caso el tiempo de
ampliación concedido por el tribunal podrá ser superior a 30 minutos.
els centres Dona 24 hores els que estan autoritzats per a l’acreditació
d’aquestes situacions.
El personal que acredite posseir el títol de membre de família nombrosa de categoria general, o de família monoparental de categoria
general compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel
qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental
a la Comunitat Valenciana, tindrà una bonificació del 50 % de la taxa.
L’impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els
casos d’exempció esmentats, suposarà l’exclusió del procés selectiu, i
només es podrà corregir un error eventual en l’import ingressat.
Serà procedent la devolució de les taxes per drets d’examen únicament en els supòsits i procediments previstos en la vigent Llei de taxes
de la Generalitat.
3.4. Documentació a presentar relativa a reducció o exempció de la
taxa o coneixement del castellà.
En el moment de registrar la instància de participació, en la mateixa plataforma s’han d’aportar de manera telemàtica els documents
següents:
a) Justificant de la causa de reducció o exempció de la taxa en el
cas de víctima d’actes de violència. Així mateix, en el cas de família
monoparental de categoria general o especial, si el certificat ha sigut
expedit fora de la Comunitat Valenciana.
b) En el cas d’aspirants nacionals d’estats amb una llengua oficial
que no siga el castellà, Diploma d’Espanyol com a Llengua Estrangera,
nivell B2, expedit per l’organisme oficial competent.
3.5. El termini de presentació de sol·licituds començarà l’endemà de
la publicació d’aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què
s’haja publicat. Si és inhàbil, el termini finalitzarà el dia hàbil següent.
En cas de no haver-hi un dia equivalent en el mes següent a la publicació, el termini finalitzarà l’últim dia del mes següent al de la publicació
de la convocatòria.
3.6. La consignació de dades falses en la instància o en la documentació aportada per les persones aspirants comportarà l’exclusió del
concurs i/o la nul·litat de la plaça adjudicada, si és procedent, sense
perjudici de les mesures legals que corresponguen. No seran valorats els
documents que continguen alguna esmena, ratllada o raspadura, llevat
que es troben validats amb la signatura de qui els va emetre.
Si en qualsevol moment del procés el tribunal té coneixement de
la manca d’algun requisit o de l’existència de dades falses en la documentació entregada, aquest tribunal haurà de requerir-ne la correcció i
l’acreditació fefaent. Si no s’acredita en el termini de deu dies hàbils
següents a la notificació del requeriment, el tribunal farà una proposta
d’exclusió a la Direcció General de Recursos Humans, la qual, amb les
prèvies verificacions oportunes i l’audiència a la persona interessada,
dictarà la resolució motivada que siga procedent.
3.7. Tant el domicili com l’adreça electrònica que figuren en la sol·
licitud es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, de manera que
seran responsabilitat exclusiva de l’aspirant tant els errors en la consignació d’aquests com la falta de comunicació a l’òrgan convocant de
qualsevol canvi d’aquest domicili o de l’adreça electrònica.
3.8. El tribunal establirà, exclusivament per a les persones amb
diversitat funcional que així ho sol·liciten en la instància de participació, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de
l’exercici. Aquestes adaptacions no podran desvirtuar el caràcter de la
prova, la finalitat de la qual és valorar l’aptitud de les persones aspirants per a les funcions pròpies de la categoria a la qual concorren. Les
mesures d’adaptació sol·licitades hauran de figurar en la sol·licitud de
participació, i podran ser:
1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.
2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a
terme aquesta mesura d’adaptació, les persones aspirants hauran d’aportar, durant el termini de presentació de sol·licituds, el certificat expedit
per l’òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el nombre
de minuts d’ampliació que recomana. Amb la finalitat de no trencar
l’equilibri de la prova, en cap cas el temps d’ampliació concedit pel
tribunal podrà ser superior a 30 minuts.
3) Aumento del tamaño de los caracteres del cuestionario, por dificultad de visión.
4) Necesidad de intérprete, debido a sordera.
5) Sistema braille de escritura, o ayuda de una persona por ser invidente.
6) Otras medidas, especificando cuales. - Admisión y exclusión de aspirantes
4.1. Finalizado el plazo de presentación de solicitudes, mediante
resolución de la Dirección General de Recursos Humanos se aprobará
la lista provisional de personas aspirantes admitidas y excluidas por el
turno libre y por el turno de promoción interna (agrupadas por modalidad A y B), publicándose en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el texto de la resolución y la relación de personas admitidas y
excluidas con expresión de las causas de exclusión. En el listado del
turno libre se indicarán las personas que se acogen al cupo de reserva
por diversidad funcional.
Las personas aspirantes podrán, en el caso de error en la solicitud o
exclusión, subsanar los defectos en que hayan incurrido, o realizar las
alegaciones que tengan por conveniente en el plazo de diez días hábiles
contados a partir del siguiente al de la publicación de los listados. En
el caso de las personas excluidas, se consignará la causa de exclusión.
A efecto estadístico y de medidas de igualdad de oportunidades, se
registrará el sexo de las personas participantes.
En todo caso, al objeto de evitar errores y, en el supuesto de producirse, posibilitar su subsanación en tiempo y forma, los/las aspirantes
comprobarán no solo que no figuran recogidas en la relación provisional
de personas excluidas sino, además, que sus datos personales constan
correctamente en las relaciones de personas admitidas.
4.2. Una vez finalizado el plazo de subsanación de errores, se
publicará en el DOGV la resolución definitiva de personas admitidas
y excluidas, tanto por el turno libre como por el turno de promoción
interna. En esta resolución se indicará el lugar, la fecha y hora de la
prueba, publicación que deberá hacerse con una antelación mínima de
15 días hábiles a la realización de la misma. Esta publicación servirá de
notificación a las personas interesadas.
4.3. De acuerdo con los objetivos fijados en el Plan de Igualdad,
cuando la celebración de la prueba coincida con el ámbito temporal
previsto para el parto de una participante, tras notificación por parte de
esta, la Administración habilitará los medios para que, en la medida de
lo posible, aquella realice el ejercicio el mismo día y hora que el resto
de participantes. En el caso de que las circunstancias no lo hicieran
posible, se habilitaría otro día para que la afectada realizara el ejercicio. - Tribunal
5.1. Los tribunales serán nombrados por la Dirección General de
Recursos Humanos y su composición será acorde a lo estipulado en
el artículo 4 y siguientes del Decreto 192/2017, de 1 de diciembre, del
Consell, por el cual se aprueba el Reglamento de selección y provisión
de personal estatutario al servicio de instituciones sanitarias públicas del
Sistema Valenciano de Salud. La relación nominal de sus componentes
será publicada en la página web de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública con una antelación mínima de un mes a la fecha
de comienzo de las pruebas. Cada tribunal estará formado por cinco
componentes, debiendo designarse el mismo número de suplentes, y
constará de presidencia, secretaría y tres vocalías. Al menos la mitad
de sus miembros pertenecerá a la misma categoría convocada. Las personas componentes de cada tribunal deberán poseer titulación del nivel
académico igual o superior a la exigida para el ingreso.
5.2. Corresponde al tribunal las funciones relativas a la determinación concreta del contenido de las pruebas y la calificación y valoración
de las personas admitidas, tanto en la fase de la oposición como en la
fase del concurso, así como la adopción de cuantas medidas sean precisas en orden al correcto desarrollo de los procesos selectivos, actuando de acuerdo con criterios de objetividad e imparcialidad. El tribunal
actuará sometido a las normas básicas de procedimiento administrativo
común que regulan los órganos colegiados, así como a las causas generales de abstención y recusación.
5.3. A efectos de comunicaciones y demás incidencias, el tribunal
tendrá su sede en los servicios centrales de la Conselleria de Sanidad
Universal y Salud Pública, C/ Micer Mascó, 31. C P 46010. Valencia.
3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.
4) Necessitat d’intèrpret per motius de sordesa.
5) Sistema braille d’escriptura, o ajuda d’una persona per ser invident.
6) Altres mesures, especificant-ne quines. - Admissió i exclusió d’aspirants
4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, mitjançant
una resolució de la Direcció General de Recursos Humans s’aprovarà
la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses pel torn
lliure i pel torn de promoció interna (agrupades per modalitat A i B), i es
publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el text de la
resolució i la relació de persones admeses i excloses amb la indicació de
les causes d’exclusió. En la llista del torn lliure s’indicaran les persones
que s’acullen a la quota de reserva per diversitat funcional.
Les persones aspirants podran, en el cas d’error en la sol·licitud
o exclusió, esmenar els defectes que hagen pogut produir, o realitzar
les al·legacions que tinguen per convenients, en el termini de deu dies
hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de les llistes. En el
cas de les persones excloses, es consignarà la causa d’exclusió.
A efectes estadístics i de mesures d’igualtat d’oportunitats, es registrarà el sexe de les persones participants.
En tot cas, a fi d’evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar-ne l’esmena dins del termini i en la forma oportuna, les persones
aspirants comprovaran no sols que no figuren en la relació provisional
de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals consten
correctament en les relacions de persones admeses.
4.2. Una vegada finalitzat el termini d’esmena d’errors, es publicarà
en el DOGV la resolució definitiva de persones admeses i excloses, tant
pel torn lliure com pel torn de promoció interna. En aquesta resolució
s’indicaran el lloc, la data i l’hora de la prova. Aquesta publicació s’haurà de fer amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la realització
de la prova. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones
interessades.
4.3. D’acord amb els objectius fixats en el Pla d’igualtat, quan la
realització de la prova coincidisca amb l’àmbit temporal previst per al
part d’una participant, després d’haver-ho notificat aquesta, l’Administració habilitarà els mitjans perquè, en la mesura que siga possible, la
participant realitze l’exercici el mateix dia i hora que la resta de participants. En el cas que les circumstàncies no ho facen possible, s’habilitarà
un altre dia perquè l’afectada realitze l’exercici. - Tribunal
5.1. Els tribunals seran nomenats per la Direcció General de Recursos Humans i la composició serà conforme al que estipulen l’article 4
i següents del Decret 192/2017, d’1 de desembre, del Consell, pel qual
s’aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al
servei d’institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut.
La relació nominal dels seus components serà publicada en la pàgina
web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública amb una
antelació mínima d’un mes respecte a la data de començament de les
proves. Cada tribunal estarà format per cinc components i caldrà que
es designen el mateix nombre de suplents. Constarà de presidència,
secretaria i tres vocalies. Almenys la meitat dels seus membres pertanyerà a la mateixa categoria convocada. Les persones components de
cada tribunal hauran de posseir una titulació del nivell acadèmic igual o
superior a l’exigida per a l’ingrés.
5.2. Corresponen al tribunal les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i la qualificació i valoració de
les persones admeses, tant en la fase de l’oposició com en la fase del
concurs, així com l’adopció de totes les mesures que calguen amb vista
al desenvolupament correcte dels processos selectius, actuant d’acord
amb criteris d’objectivitat i imparcialitat. El tribunal actuarà sotmés
a les normes bàsiques de procediment administratiu comú que regulen els òrgans col·legiats, així com a les causes generals d’abstenció i
recusació.
5.3. Als efectes de comunicacions i altres incidències, el tribunal
tindrà la seu als serveis centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i
Salut Pública, carrer de Misser Mascó, 31. CP 46010. València. - Desarrollo de la convocatoria
Las pruebas selectivas por el sistema de concurso-oposición consistirán en la celebración de cada una de dichas fases, a fin de determinar
la aptitud de las personas aspirantes y de fijar el orden de prelación de
las mismas para la selección.
6.1. La fase de oposición supondrá la realización por las personas
aspirantes de un ejercicio eliminatorio.
6.1.1. Para las personas aspirantes del turno libre, el ejercicio consistirá en la contestación por escrito, en el plazo de 63 minutos, de un
cuestionario de 50 preguntas sobre el contenido de los 33 temas que se
incluyen en el anexo I. El cuestionario será tipo test en forma de preguntas con cuatro respuestas, de las cuales solo una de ellas será la correcta.
De dicho cuestionario, 3 de las preguntas versarán sobre el temario general y 4 sobre el temario de normativa sanitaria común. Todas
ellas serán de carácter teórico. Las 43 preguntas restantes serán tanto
de carácter teórico como práctico y versarán sobre el contenido de los
temas que constituyen el temario específico de la categoría, que se
incluyen en el anexo I.
Los aspirantes incluidos en el turno de promoción interna Modalidad A, esto es, quienes procedan de categorías pertenecientes a los
grupos o subgrupos de titulación iguales o inmediatamente inferiores y
además de la misma especialización funcional que las plazas a proveer,
en este caso de gestión y servicios, contestarán únicamente a las 43
preguntas sobre el temario específico de la categoría. Estas personas
dispondrán de 54 minutos para realizar el ejercicio.
Los aspirantes de promoción interna Modalidad B deberán contestar
tanto las 4 preguntas del temario de normativa sanitaria común como las
43 preguntas sobre el temario específico de la categoría. Dispondrán de
59 minutos para responder al total de las 47 preguntas.
El ejercicio tendrá como finalidad valorar las aptitudes, destrezas y
capacidad profesional de las personas aspirantes en relación a las funciones propias de la categoría a la que optan.
6.1.2. Las personas aspirantes serán convocadas para la realización
del ejercicio en llamamiento único, quedando decaídas en sus derechos
las que no comparezcan a realizarlo.
Los/las aspirantes deberán acreditar su identidad mediante la presentación del original del DNI, pasaporte o permiso de conducir, sin
que sean válidas las fotocopias compulsadas de dichos documentos. En
caso de robo o extravío, deberán presentar la denuncia ante la Policía
junto a otro documento oficial con foto. Asimismo, deberán llevar el
justificante de presentación de su solicitud de participación por si les
fuera requerido.
Los miembros del tribunal y el personal colaborador no permitirán
el acceso al aula de la persona que comparezca una vez concluido el
llamamiento y cerrada la puerta del aula que le corresponda, independientemente de que permanezcan abiertas las puertas de otras aulas del
recinto de examen.
Dado el carácter de la prueba, el tribunal tomará las medidas que
sean necesarias para garantizar el anonimato en la valoración de la
misma, siendo anulados todos aquellos ejercicios en los que se contuviera alguna marca que pudiera identificar su autoría.
6.1.3. Valoración del ejercicio.
La puntuación se obtendrá de acuerdo con las siguientes reglas:
Primera. Las contestaciones en blanco ni puntúan ni penalizan. La
fórmula de corrección será: respuestas correctas netas = núm. de aciertos – (núm. de errores/3).
La puntuación máxima en la fase de oposición será de 150 puntos.
Para el personal del turno libre, cada contestación válida recibirá una valoración de 3 puntos. Se restará 1 punto por cada una de las
respuestas incorrectas y se dejarán sin valorar las preguntas no respondidas.
Para el personal del turno de promoción interna Modalidad A, cada
contestación válida recibirá una valoración de 3,489 puntos. Se restará
1,163 puntos por cada una de las respuestas incorrectas y se dejarán sin
valorar las preguntas no respondidas.
Para el personal del turno de promoción interna Modalidad B, cada
contestación válida recibirá una valoración de 3,192 puntos. Se restará
1,064 puntos por cada una de las respuestas incorrectas y se dejarán sin
valorar las preguntas no respondidas.
Segunda. De las operaciones anteriores se obtendrá la valoración
particular del ejercicio realizado por cada aspirante. Evaluadas todas las
personas participantes, se hallará la media aritmética del diez por cien - Desenvolupament de la convocatòria
Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consistiran en
la celebració de cadascuna d’aquestes fases, a fi de determinar l’aptitud
de les persones aspirants i de fixar l’ordre de prelació d’aquestes per a
la selecció.
6.1. En la fase d’oposició, les persones aspirants hauran de fer un
exercici eliminatori.
6.1.1. Per a les persones aspirants del torn lliure, l’exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini de 63 minuts, d’un qüestionari de 50 preguntes sobre el contingut dels 33 temes que s’inclouen
en l’annex I. El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb
quatre respostes, de les quals només una d’aquestes serà la correcta.
D’aquest qüestionari, tres de les preguntes versaran sobre el temari
general, i quatre, sobre el temari de normativa sanitària comuna. Totes
les preguntes seran de caràcter teòric. Les 43 preguntes restants seran
tant de caràcter teòric com pràctic i versaran sobre el contingut dels
temes que constitueixen el temari específic de la categoria, que s’inclouen en l’annex I.
Les persones aspirants incloses en el torn de promoció interna
modalitat A, això és, les que procedisquen de categories pertanyents
als grups o subgrups de titulació iguals o immediatament inferiors i, a
més, de la mateixa especialització funcional que les places a proveir, en
aquest cas, de gestió i serveis, contestaran únicament a les 43 preguntes
sobre el temari específic de la categoria. Aquestes persones disposaran
de 54 minuts per a realitzar l’exercici.
Les persones aspirants de promoció interna, modalitat B, hauran
de contestar tant a les 4 preguntes del temari de normativa sanitària
comuna com a les 43 preguntes sobre el temari específic de la categoria.
Disposaran de 59 minuts per a respondre al total de les 47 preguntes.
L’exercici tindrà com a finalitat valorar les aptituds, les destreses
i la capacitat professional de les persones aspirants en relació amb les
funcions pròpies de la categoria a la qual opten.
6.1.2. Les persones aspirants seran convocades per a la realització
de l’exercici en crida única, i en perdran el dret les que no compareguen
a realitzar-lo.
Les persones aspirants hauran d’acreditar la seua identitat mitjançant la presentació de l’original del DNI, passaport o permís de conduir, sense que siguen vàlides les fotocòpies compulsades d’aquests
documents. En cas de robatori o extraviament, n’hauran de presentar la
denúncia davant de la policia juntament amb un altre document oficial
amb foto. Així mateix, hauran de portar el justificant de presentació de
la seua sol·licitud de participació per si els el demanen.
Els membres del tribunal i el personal col·laborador no permetran
l’accés a l’aula de la persona que comparega una vegada haja conclòs
la crida i s’haja tancat la porta de l’aula que li corresponga, independentment que romanguen obertes les portes d’altres aules del recinte
d’examen.
Atés el caràcter de la prova, el tribunal prendrà les mesures que
calguen per a garantir l’anonimat en la valoració d’aquesta, i seran
anul·lats tots els exercicis en els quals hi haja alguna marca que puga
identificar-ne l’autoria.
6.1.3. Valoració de l’exercici
La puntuació s’obtindrà d’acord amb les regles següents:
Primera. Les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La
fórmula de correcció serà: respostes correctes netes = nre. d’encerts –
(nre. d’errors/3).
La puntuació màxima en la fase d’oposició serà de 150 punts.
Per al personal del torn lliure, cada contestació vàlida rebrà una
valoració de 3 punts. Es restarà 1 punt per cadascuna de les respostes
incorrectes i es deixaran sense valorar les preguntes no contestades.
Per al personal del torn de promoció interna modalitat A, cada contestació vàlida rebrà una valoració de 3,489 punts. Es restaran 1,163
punts per cadascuna de les respostes incorrectes i es deixaran sense
valorar les preguntes no contestades.
Per al personal del torn de promoció interna modalitat B, cada contestació vàlida rebrà una valoració de 3,192 punts. Es restaran 1,064
punts per cadascuna de les respostes incorrectes i es deixaran sense
valorar les preguntes no contestades.
Segona. De les operacions anteriors s’obtindrà la valoració particular de l’exercici realitzat per cada aspirant. Avaluades totes les persones
participants, es calcularà la mitjana aritmètica del 10 % de persones que
de personas que hayan obtenido las mejores puntuaciones particulares,
expresada con los tres primeros decimales, tanto en el turno libre como
en el turno de promoción interna.
Tercera. Se considerarán aprobadas aquellas personas aspirantes
en cada turno que obtengan una puntuación igual o superior al 50 % de
la media aritmética referida en la regla anterior, con un límite mínimo
de 67,5 puntos. Por debajo de esa puntuación no podrá considerarse
aprobado el ejercicio.
6.1.4. Publicación de resultados y plazos de alegaciones.
Finalizado el ejercicio, el tribunal hará públicas las planillas de
corrección del mismo, tanto del turno libre como de promoción interna,
en la página web de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública
(www.san.gva.es) junto a la relación provisional de personas aprobadas
y suspendidas por el orden de puntuación alcanzada en cada listado.
Las personas aspirantes dispondrán de un plazo de 10 días hábiles,
a contar desde el día siguiente a esta publicación, para realizar las alegaciones que estimen pertinentes.
Vistas las alegaciones, el tribunal publicará de la misma forma las
planillas definitivas y la relación definitiva de aspirantes que han superado la fase de oposición y también la relación de personas suspendidas,
por orden de puntuación, con indicación de la puntuación alcanzada.
Las alegaciones a la lista provisional se considerarán contestadas con
la citada publicación.
Podrá superar la fase de oposición un número de aspirantes superior
al de plazas convocadas.
Quienes hubieren superado la fase de oposición dispondrán de 10
días hábiles a partir del día siguiente de la publicación de la relación
definitiva de personas aprobadas, para presentar los documentos acreditativos de los méritos valorables en la fase de concurso según el baremo
especificado en el anexo II. Los documentos podrán entregarse en las
unidades de registro de las siguientes dependencias administrativas:
– 03001Alicante: c/ Gerona, núm. 26.
– 03801 Alcoy: plaza de España, núm. 2.
– 12001 Castellón: c/ Huerto Sogueros, núm. 12.
– 46008 Valencia: av. Fernando el Católico, núm. 74.
– Registros generales de los departamentos de salud de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública.
También podrán presentarse mediante cualquiera de las formas previstas en la Ley del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas.
6.2. En la fase de concurso, a la que solo accederán quienes hayan
superado la fase de oposición, se valorarán los méritos, conforme a la
Orden 2/2020, de 2 de junio, de la Conselleria de Sanidad Universal y
Salud Pública, por la que se aprueban los baremos de méritos de aplicación a la fase de concurso de los procesos selectivos, a la provisión
a través de los concursos de traslados y a los procesos de movilidad
interna, de plazas de personal estatutario al servicio de instituciones
sanitarias del Sistema Valenciano de Salud, reproduciéndose el baremo
aplicable en el anexo II. La puntuación máxima en esta fase será de
100 puntos.
Los méritos valorables serán los obtenidos hasta el día de la publicación de esta convocatoria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En el caso de nuevas aperturas de plazo, los méritos serán valorados tomando como referencia la primera publicación.
Los méritos valorables, las normas para su cómputo y su forma de
acreditación serán las establecidas en la Orden 2/2020 anteriormente
citada.
La Administración valorará de oficio los méritos alegados correspondientes a los servicios prestados en las instituciones sanitarias
gestionadas directamente por la conselleria competente en materia de
sanidad, la participación en los órganos colegiados de selección y/o
provisión y pertenencia al Colegio de selección y provisión, así como
el conocimiento de valenciano, sin que quienes participen deban acreditar documentalmente dichos méritos, excepto, para el conocimiento de
valenciano, los homologados o revalidados según la normativa en vigor.
Respecto del resto de méritos y en tanto la Administración no pueda
realizar su valoración de oficio, las personas participantes deberán aportar la documentación justificativa, en los plazos establecidos para ello
en las distintas convocatorias.
6.3. Resolución provisional del concurso-oposición.
Finalizadas la fase de oposición y la fase de concurso, el tribunal
hará público en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relación
hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressada amb els
tres primers decimals, tant en el torn lliure com en el torn de promoció
interna.
Tercera. Es consideraran aprovades les persones aspirants en cada
torn que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana
aritmètica esmentada en la regla anterior, amb un límit mínim de 67,5
punts. Per davall d’aquesta puntuació no podrà considerar-se aprovat
l’exercici.
6.1.4. Publicació de resultats i terminis d’al·legacions
Finalitzat l’exercici, el tribunal farà públics els fulls de correcció
d’aquest, tant del torn lliure com de promoció interna, en la pàgina web
de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es)
juntament amb la relació provisional de persones aprovades i suspeses
per l’ordre de puntuació aconseguida en cada llista.
Les persones aspirants disposaran d’un termini de 10 dies hàbils a
comptar des de l’endemà d’aquesta publicació per a fer les al·legacions
que consideren pertinents.
Vistes les al·legacions, el tribunal publicarà de la mateixa manera
els fulls definitius de respostes i la relació definitiva d’aspirants que han
superat la fase d’oposició, i també la relació de persones suspeses, per
ordre de puntuació, amb la indicació de la puntuació aconseguida. Les
al·legacions a la llista provisional es consideraran contestades amb la
publicació esmentada.
Podrà superar la fase d’oposició un nombre d’aspirants superior al
de places convocades.
Les persones que hagen superat la fase d’oposició disposaran de 10
dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la relació definitiva
de persones aprovades per a presentar els documents acreditatius dels
mèrits valorables en la fase de concurs segons el barem especificat en
l’annex II. Els documents podran entregar-se en les unitats de registre
de les dependències administratives següents:
– 03001 Alacant: c/ Girona, núm. 26.
– 03801 Alcoi: plaça d’Espanya, núm. 2.
– 12001 Castelló de la Plana: pl. Hort dels Corders, núm. 12.
– 46008 València: av. Ferran el Catòlic, núm. 74.
– Registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de
Sanitat Universal i Salut Pública.
També podran presentar-se mitjançant qualsevol de les formes previstes en la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
6.2. En la fase de concurs, a la qual només accediran les persones
que hagen superat la fase d’oposició, es valoraran els mèrits segons
l’Ordre 2/2020, de 2 de juny, de la Conselleria de Sanitat Universal i
Salut Pública, per la qual s’aproven els barems de mèrits d’aplicació a
la fase de concurs dels processos selectius, a la provisió a través dels
concursos de trasllats i als processos de mobilitat interna, de places de
personal estatutari al servei d’institucions sanitàries del Sistema Valencià de Salut, i es reproduirà el barem aplicable en l’annex II. La puntuació màxima en aquesta fase serà de 100 punts.
Els mèrits valorables seran els obtinguts fins al dia de la publicació
d’aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
En el cas de noves obertures de termini, els mèrits seran valorats prenent
com a referència la primera publicació.
Els mèrits valorables, les normes per a computar-los i la manera
d’acreditar-los seran els establits en l’Ordre 2/2020, esmentada adés.
L’Administració valorarà d’ofici els mèrits al·legats corresponents
als serveis prestats en les institucions sanitàries gestionades directament
per la conselleria competent en matèria de sanitat, la participació en els
òrgans col·legiats de selecció i/o provisió i la pertinença al col·legi de
selecció i provisió, així com el coneixement de valencià, sense que les
persones que hi participen hagen d’acreditar documentalment aquests
mèrits, excepte, per al coneixement de valencià, els homologats o revalidats segons la normativa en vigor.
Respecte de la resta de mèrits i fins que l’Administració no puga
fer la seua valoració d’ofici, les persones participants hauran d’aportar
la documentació justificativa en els terminis establits a aquest efecte en
les diferents convocatòries.
6.3. Resolució provisional del concurs oposició
Finalitzades la fase d’oposició i la fase de concurs, el tribunal farà
públic en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació d’as-
de aspirantes que han llegado hasta este punto del proceso selectivo,
especificando la puntuación total obtenida en cada fase. Los empates
en la puntuación total se resolverán en favor de la persona aspirante que
haya obtenido mayor puntuación en la fase de oposición. De subsistir el
empate, se resolverá conforme a los criterios especificados en el baremo
de méritos. Aplicados estos y si persistiera el empate, se resolverá a
favor del sexo infrarrepresentado, teniendo en cuenta el total de personas en activo de la categoría en las instituciones sanitarias dependientes
de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública, considerándose
infrarrepresentado el sexo que no ocupe al menos el cuarenta por ciento
de la plantilla correspondiente.
Las personas aspirantes dispondrán de un plazo de 10 días hábiles,
a contar desde el día siguiente a esta publicación, para realizar las alegaciones que estimen pertinentes relativas a la puntuación de la fase
de concurso. En base a estas alegaciones, el tribunal podrá modificar
la puntuación de las personas afectadas tanto al alza como a la baja, en
virtud de la detección del error que corresponda.
6.4. Resolución definitiva del concurso-oposición.
Vistas las alegaciones a la resolución provisional, el tribunal aprobará la relación definitiva de aspirantes, por orden de puntuación, diferenciando, si es el caso, el turno de promoción interna y de acceso libre,
y dentro de este, quienes integren el cupo de diversidad funcional. Será
publicada en la misma forma que la resolución provisional. En el listado
definitivo de cada turno se señalará hasta dónde llega la relación de personas con derecho a optar a plaza, según el número de las convocadas
para cada turno.
En el listado definitivo dentro del turno libre se incluirá, como mínimo, a tantas personas aprobadas en la fase de oposición con diversidad
funcional como plazas reservadas a dicho cupo, respetando dentro del
mencionado cupo la reserva de diversidad funcional intelectual. A tal
efecto, en el supuesto de que en el orden de aspirantes hasta el número
de plazas convocadas no hubiere tantas personas aprobadas que tengan
diversidad funcional como para cubrir su cupo, se incluirá dentro de
ese orden y al final de la lista las personas aprobadas con diversidad
funcional que se encontraran a continuación en la relación por orden de
puntuación total, desplazando del listado al personal del turno libre que
figurara al final del listado, hasta completar el cupo.
En el supuesto de que no hubiere suficientes personas con diversidad
funcional aprobadas en la fase de oposición como para cubrir el cupo
reservado, las plazas restantes se cubrirán por quienes, habiendo aprobado, no tuvieren diversidad funcional dentro del mismo turno libre.
6.5. Solicitud de plazas y entrega de documentación.
La Dirección General de Recursos Humanos publicará en la página
web la resolución en la que se indique la distribución de las plazas
vacantes ofertadas por centros de trabajo, otorgando un plazo de 20 días
hábiles desde el día siguiente a la publicación de esta resolución para
entregar la relación de destinos solicitados, así como la documentación
referida en la misma resolución.
Podrán solicitar los centros ofertados quienes tengan el derecho a
optar a plaza, esto es, quienes ocupen un lugar en el listado definitivo hasta el número de plazas convocadas, así como quienes establezca la resolución con carácter de reserva, para el caso de renuncias de
las personas seleccionadas o pérdida de los derechos derivados de la
participación en el proceso selectivo. Estas personas podrán entregar
también la documentación requerida y efectuar la solicitud de plaza.
La existencia de este número suplementario de participantes no genera
derecho alguno a obtención de plaza, excepto en el caso en que se haga
efectivo el reemplazo.
En el plazo referido de 20 días hábiles, deberán además acreditar
que reúnen todos y cada uno de los requisitos exigidos, aportando los
documentos que se expresan a continuación:
a) Fotocopia compulsada en anverso y reverso del documento
nacional de identidad o pasaporte.
b) Fotocopia compulsada en anverso y reverso de la titulación
requerida, así como autorización expresa para comprobar en el Registro correspondiente del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte que
la persona aprobada ostenta en tiempo y forma el título exigido para
la participación en estas pruebas selectivas. En el caso de titulaciones
obtenidas en el extranjero, fotocopia compulsada en el anverso y en el
reverso de la credencial que acredite la homologación que corresponda.
c) Declaración de no haber sido separada o separado, o haberse
revocado su nombramiento como personal interino o temporal, con
pirants que han arribat fins a aquest punt del procés selectiu, en què
especificarà la puntuació total obtinguda en cada fase. Els empats en la
puntuació total es resoldran a favor de l’aspirant que haja obtingut més
puntuació en la fase d’oposició. Si persisteix l’empat, es resoldrà segons
els criteris especificats en el barem de mèrits. Aplicats aquests criteris i
si persisteix l’empat, es resoldrà a favor del sexe infrarepresentat, tenint
en compte el total de persones en actiu de la categoria en les institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut
Pública, i es considerarà infrarepresentat el sexe que no ocupe almenys
el 40 % de la plantilla corresponent.
Les persones aspirants disposaran d’un termini de 10 dies hàbils, a
comptar des de l’endemà d’aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que consideren pertinents relatives a la puntuació de la fase de
concurs. Sobre la base d’aquestes al·legacions, el tribunal podrà modificar la puntuació de les persones afectades tant a l’alça com a la baixa,
en virtut de la detecció de l’error que corresponga.
6.4. Resolució definitiva del concurs oposició
Vistes les al·legacions a la resolució provisional, el tribunal aprovarà la relació definitiva d’aspirants, per ordre de puntuació, i diferenciarà,
si és el cas, el torn de promoció interna i d’accés lliure, i dins d’aquest,
els qui integren la quota de diversitat funcional. Serà publicada en la
mateixa forma que la resolució provisional. En la llista definitiva de
cada torn s’indicarà fins a on arriba la relació de persones amb dret a
optar a plaça, segons el nombre de les places convocades per a cada
torn.
En la llista definitiva dins del torn lliure s’inclouran, com a mínim,
tantes persones aprovades en la fase d’oposició amb diversitat funcional
com places reservades a aquesta quota, i es respectarà, dins de l’esmentada quota, la reserva de diversitat funcional intel·lectual. A aquest
efecte, en el cas que en l’ordre d’aspirants fins al nombre de places
convocades no hi haja tantes persones aprovades amb diversitat funcional per a cobrir la quota, s’inclouran, dins d’aquest ordre i al final de
la llista, les persones aprovades amb diversitat funcional que es troben
a continuació en la relació per ordre de puntuació total, i es desplaçarà
de la llista el personal del torn lliure que figure al final d’aquesta, fins
a completar la quota.
En el cas que no hi haja suficients persones amb diversitat funcional aprovades en la fase d’oposició per a cobrir la quota reservada, les
places restants seran cobertes per les qui, havent aprovat, no tinguen
diversitat funcional dins del mateix torn lliure.
6.5. Sol·licitud de places i entrega de documentació
La Direcció General de Recursos Humans publicarà en la pàgina
web la resolució en la qual s’indicarà la distribució de les places vacants
oferides per centres de treball, i atorgarà un termini de 20 dies hàbils
des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució per a entregar la
relació de destinacions sol·licitades, així com la documentació esmentada en aquesta resolució.
Podran sol·licitar els centres oferits les persones que tinguen el dret
a optar a plaça, això és, qui ocupe un lloc en la llista definitiva fins al
nombre de places convocades, així com les persones que s’establisquen
en la resolució amb caràcter de reserva, per al cas de renúncies de les
persones seleccionades o pèrdua dels drets derivats de la participació
en el procés selectiu. Aquestes persones podran entregar també la documentació requerida i efectuar la sol·licitud de plaça. El fet que hi haja
aquest nombre suplementari de participants no genera cap dret a obtenció de plaça, excepte en el cas en què es faça efectiu el reemplaçament.
En el termini esmentat de 20 dies hàbils hauran d’acreditar, a més,
que reuneixen tots i cada un dels requisits exigits aportant els documents que s’indiquen a continuació:
a) Fotocòpia compulsada en l’anvers i el revers del document nacional d’identitat o passaport.
b) Fotocòpia compulsada en l’anvers i el revers de la titulació
requerida, així com autorització expressa per a comprovar en el registre
corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport que la persona
aprovada posseeix, dins del termini i en la forma escaient, el títol exigit
per a la participació en aquestes proves selectives. En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, fotocòpia compulsada en l’anvers i en
el revers de la credencial que acredite l’homologació que corresponga.
c) Declaració jurada de no haver sigut separat o separada, o que no
se li haja revocat el nomenament com a personal interí o temporal, amb
carácter firme mediante procedimiento disciplinario de ninguna administración pública u órgano constitucional o estatutario, ni hallarse
inhabilitada o inhabilitado por sentencia firme para el ejercicio de cualesquiera funciones públicas o de aquellas propias que son objeto de la
convocatoria. En el caso del personal laboral, no hallarse inhabilitado
por sentencia firme o como consecuencia de haber sido despedido disciplinariamente de forma procedente, para ejercer funciones similares
a las propias de la categoría profesional a la que se pretende acceder.
Tratándose de personas nacionales de otros Estados, no hallarse inhabilitadas o en situación equivalente ni haber sido sometidas a sanción
disciplinaria o equivalente que impida en los mismos términos en su
Estado el acceso al empleo público.
Asimismo, y conforme al apartado ocho del artículo primero de la
Ley 26/2015, de 28 de julio, de modificación del sistema de protección a la infancia y a la adolescencia, esta declaración deberá incluir la
declaración de no haber sido condenado/a por sentencia firme por algún
delito contra la libertad e indemnidad sexual, que incluye la agresión
y abuso sexual, acoso sexual, exhibicionismo y provocación sexual,
prostitución y explotación sexual y corrupción de menores, así como
por trata de seres humanos. En el momento de la toma de posesión,
el interesado/a deberá acreditar esta circunstancia en el Departamento
de Salud correspondiente mediante la aportación de una certificación
negativa del Registro Central de delincuentes sexuales.
d) Certificado médico acreditativo de la capacidad funcional para el
desempeño del puesto de trabajo. La toma de posesión quedará supeditada a la superación de este requisito.
Perderán cualquier derecho derivado de su participación en el proceso selectivo quienes no presentasen la documentación exigida dentro
del plazo establecido, o de cuya documentación se desprenda el incumplimiento de algún requisito; no soliciten plaza en tiempo y forma, o
no obtengan plaza alguna de entre las efectivamente solicitadas. En tal
caso, se les reemplazará en igual número, y por su orden, por aspirantes que hayan aprobado y que figuren a continuación, hasta cubrir el
número total de plazas ofertadas. Este reemplazo solo podrá realizarse
con anterioridad a la publicación de la resolución del nombramiento
definitivo de aspirantes con las plazas adjudicadas en el Diari Oficial
de la Generalitat Valenciana.
Las vacantes que se oferten corresponderán siempre a plazas básicas
de la correspondiente categoría.
6.6. Adjudicación de plazas.
Las plazas se adjudicarán entre aspirantes por el orden de la puntuación obtenida en el concurso-oposición, respetando lo establecido
en los puntos precedentes respecto al turno de promoción interna y al
cupo de personas con diversidad funcional. Quienes hayan aprobado
por el turno de promoción interna tendrán preferencia para la elección
de plazas sobre quienes procedan del turno libre. Solamente podrá ser
nombrado personal estatutario fijo quien, una vez superado el proceso
selectivo, obtenga plaza. No podrá nombrarse un número superior de
aspirantes al de plazas convocadas.
Las personas aprobadas con diversidad funcional intelectual tendrán
derecho preferente para la elección de aquellas plazas ofertadas que
estén próximas a su residencia habitual. - Publicación, nombramiento y plazo de toma de posesión
Finalizado el plazo para la presentación de documentos, el órgano
competente en materia de personal, mediante resolución, acordará el
nombramiento como personal estatutario fijo de las personas finalmente
aprobadas en la especialidad correspondiente, con indicación de la plaza
que les hubiere correspondido, resolución que se publicará en el Diari
Oficial de la Generalitat Valenciana. Su número no podrá ser superior
al de las plazas convocadas.
En la resolución individual de nombramiento se hará constar la categoría convocada.
El plazo de toma de posesión será de un mes y comenzará el día
que establezca la resolución o, a falta de ello, al día siguiente de la
publicación de la citada resolución en el Diari Oficial de la Generalitat
Valenciana y en este caso acabará al mes siguiente, el mismo día a aquel
en que se haya publicado. Si fuera inhábil, el plazo finalizará al siguiente día hábil. En caso de no haber día equivalente en el mes siguiente a
la publicación, el plazo finalizará el último día del mes siguiente al de
publicación de la convocatoria.
caràcter ferm mitjançant un procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni d’estar inhabilitat o
inhabilitada per una sentència ferma per a l’exercici de qualssevol funcions públiques o d’aquelles pròpies que són objecte de la convocatòria.
En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per una sentència
ferma, o com a conseqüència d’haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies
de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de
persones nacionals d’uns altres estats, no trobar-se inhabilitades o en
situació equivalent ni haver sigut sotmeses a una sanció disciplinària o
equivalent que impedisca, en els mateixos termes, en el seu estat l’accés
a l’ocupació pública.
Així mateix, i de conformitat amb l’apartat huit de l’article 1 de la
Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció
a la infància i a l’adolescència, aquesta declaració haurà d’incloure la
declaració de no haver sigut condemnat o condemnada per una sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que
inclou l’agressió i l’abús sexual, l’assetjament sexual, l’exhibicionisme
i la provocació sexual, la prostitució i l’explotació sexual i la corrupció
de menors, així com per tràfic d’éssers humans. En el moment de la
presa de possessió, la persona interessada haurà d’acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent mitjançant l’aportació d’un certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.
d) Certificat mèdic acreditatiu de la capacitat funcional per a l’exercici del lloc de treball. La presa de possessió quedarà supeditada a la
superació d’aquest requisit.
Perdran qualsevol dret derivat de la seua participació en el procés
selectiu les persones que no presenten la documentació exigida dins del
termini establit, o de la documentació de les quals es desprenga l’incompliment d’algun requisit, que no sol·liciten plaça dins del termini i en
la forma escaient, o que no obtinguen cap plaça entre les efectivament
sol·licitades. En aquest cas, se’ls reemplaçarà en igual nombre, i pel seu
ordre, per aspirants que hagen aprovat i que hi figuren a continuació,
fins a cobrir el nombre total de places oferides. Aquest reemplaçament
només es podrà fer abans de la publicació de la resolució del nomenament definitiu d’aspirants amb les places adjudicades en el Diari Oficial
de la Generalitat Valenciana.
Les vacants que s’oferisquen correspondran sempre a places bàsiques de la categoria corresponent.
6.6. Adjudicació de places
Les places s’adjudicaran entre aspirants per l’ordre de la puntuació
obtinguda en el concurs oposició, i es respectarà el que s’estableix en
els punts precedents respecte al torn de promoció interna i a la quota de
persones amb diversitat funcional. Les persones que hagen aprovat pel
torn de promoció interna tindran preferència per a l’elecció de places
sobre les que procedisquen del torn lliure. Solament podrà ser nomenat
personal estatutari fix qui, una vegada superat el procés selectiu, obtinga
plaça. No podrà nomenar-se un nombre superior d’aspirants al de places
convocades.
Les persones aprovades amb diversitat funcional intel·lectual tindran dret preferent per a l’elecció d’aquelles places oferides que estiguen pròximes a la seua residència habitual. - Publicació, nomenament i termini de presa de possessió
Finalitzat el termini per a la presentació de documents, l’òrgan
competent en matèria de personal, mitjançant resolució, acordarà el
nomenament com a personal estatutari fix de les persones finalment
aprovades en l’especialitat corresponent, amb indicació de la plaça que
els haja correspost, resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la
Generalitat Valenciana. El seu nombre no podrà ser superior al de les
places convocades.
En la resolució individual de nomenament es farà constar la categoria convocada.
El termini de presa de possessió serà d’un mes i començarà el dia
que establisca la resolució o, si no l’estableix, l’endemà de la publicació
de l’esmentada resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en aquest cas acabarà el mateix dia del mes següent a aquell
en què s’haja publicat. Si és inhàbil, el termini finalitzarà el dia hàbil
següent. En cas de no haver-hi un dia equivalent en el mes següent a
la publicació, el termini finalitzarà l’últim dia del mes següent al de la
publicació de la convocatòria.
Perderán los derechos derivados de su participación en los procesos
selectivos, previa audiencia y mediante resolución motivada, quien,
transcurrido dicho plazo, no se haya incorporado al centro adjudicado,
salvo causa de fuerza mayor o imposibilidad, así apreciada por el órgano competente en materia de personal, que dictará la correspondiente
resolución suspendiendo el plazo para la toma de posesión hasta la desaparición de la citada causa o imposibilidad.
En el caso de que una persona aprobada haya obtenido plaza en otro
concurso-oposición de la misma categoría convocado por un servicio de
salud distinto, siempre que durante el plazo de solicitudes de la presente
convocatoria no se hubiera resuelto el mismo, se considera que ambas
convocatorias son concurrentes, pudiendo la persona aprobada elegir el
servicio de salud de su interés, renunciando a la plaza adjudicada en el
otro servicio de salud. - Recursos
La presente convocatoria, sus bases y cuantos actos administrativos
sean dictados en su ejecución podrán ser impugnados por las personas
interesadas mediante la interposición del recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal
Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el plazo de dos
meses, contados a partir del día siguiente de la publicación del acto
recurrido, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 123 de la Ley
39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de
las administraciones públicas, así como en los artículos 14.2 y 46 de la
Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la jurisdicción contencioso-administrativa, y potestativamente se podrá interponer el recurso de
reposición ante la Dirección General de Recursos Humanos, en el plazo
de un mes, de conformidad con los artículos 123 y 124 de la referida
Ley 39/2015.
Contra las resoluciones dictadas por el tribunal que ha de juzgar el
concurso-oposición, podrá interponerse recurso de alzada ante la Dirección General de Recursos Humanos en el plazo de un mes, de conformidad con los artículos 121 y 122 de la Ley 39/2015.
Todo ello sin perjuicio de que se utilice cualquier otro recurso que
para su derecho estime conveniente.
València, 9 de abril de 2021.– La directora general de Recursos
Humanos: Carmen López Delgado.
ANEXO I
Temario general - La Constitución Española de 1978 (I): Título preliminar; Derechos y deberes fundamentales, La Corona; Las Cortes Generales;
- La Constitución Española de 1978 (II): Gobierno y Administración; Relaciones entre Gobierno y Cortes Generales, Poder Judicial;
Economía y Hacienda; Organización Territorial del Estado; Tribunal
Constitucional; y Reforma Constitucional. - El Estatuto de Autonomía de la Comunitat Valenciana (I): la
Comunitat Valenciana; los derechos de los valencianos y valencianas;
la Generalitat. - El Estatuto de Autonomía de la Comunitat Valenciana (II): las
competencias; relaciones con el Estado y otras Comunidades Autónomas; relaciones con la Unión Europea; Acción exterior; Administración
Local; Reforma del Estatuto. - La Ley de Gobierno Valenciano. El Reglamento de les Corts
Valencianes: Título Preliminar; Título I, De la Sesión Constitutiva; Título II, De los Diputados y las Diputadas; Título III, De la Organización
de les Corts Valencianes. - Real decreto legislativo 5/2015, de 30 de octubre, por el que se
aprueba el texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado
Público. Ley de la Función Pública Valenciana.
Normativa sanitaria común - Organización sanitaria del Sistema Nacional de Salud. Ley General de Sanidad: El sistema de salud; Competencias de las Administraciones Públicas; Estructura del sistema sanitario público.
Perdrà els drets derivats de la seua participació en els processos
selectius, prèvia audiència i mitjançant resolució motivada, qui, transcorregut aquest termini, no s’haja incorporat al centre adjudicat, excepte
causa de força major o impossibilitat, apreciada així per l’òrgan competent en matèria de personal, que dictarà la corresponent resolució en què
se suspendrà el termini per a la presa de possessió fins a la desaparició
de l’esmentada causa o impossibilitat.
En cas que una persona aprovada haja obtingut plaça en un altre
concurs oposició de la mateixa categoria convocat per un servei de salut
diferent, sempre que durant el termini de sol·licituds d’aquesta convocatòria no s’haja resolt aquest concurs, es considerarà que ambdues
convocatòries són concurrents, i la persona aprovada podrà elegir el
servei de salut que li interesse, renunciant a la plaça adjudicada en l’altre servei de salut. - Recursos
Aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a executar-la podran ser impugnats per les
persones interessades mitjançant la interposició d’un recurs contenciós
administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal
Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos
mesos comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’acte contra
el qual es recorre, de conformitat amb el que es disposa en l’article 123
de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú
de les administracions públiques, així com en els articles 14.2 i 46 de la
Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa
administrativa, i potestativament es podrà interposar un recurs de reposició davant de la Direcció General de Recursos Humans en el termini
d’un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de l’esmentada Llei
39/2015.
Contra les resolucions dictades pel tribunal que ha de jutjar el concurs oposició, es podrà interposar un recurs d’alçada davant de la Direcció General de Recursos Humans en el termini d’un mes, de conformitat
amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015.
Tot això sense perjudici que s’utilitze qualsevol altre recurs que per
al seu dret es considere convenient.
València, 9 d’abril de 2021.– La directora general de Recursos
Humans: Carmen López Delgado.
ANNEX I
Temari general - La Constitució Espanyola de 1978 (I): títol preliminar; drets i
deures fonamentals, La Corona; Les Corts Generals; - La Constitució Espanyola de 1978 (II): Govern i Administració;
relacions entre Govern i Corts Generals, Poder judicial; Economia i
Hisenda; Organització Territorial de l’Estat; Tribunal Constitucional i
Reforma de la Constitució. - L’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana (I): la Comunitat Valenciana; els drets dels valencians i valencianes; la Generalitat.
- L’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana (II): les competències; relacions amb l’Estat i altres comunitats autònomes; relacions
amb la Unió Europea; Acció exterior; Administració Local; Reforma
de l’Estatut. - La Llei de Govern Valencià. El Reglament de les Corts Valencianes: títol Preliminar; títol I, de la Sessió Constitutiva; títol II, dels Diputats i les Diputades; títol III, de l’Organització dels Corts Valencianes.
- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. Llei
10/2010, de 9 de juliol, d’ordenació i gestió de la funció pública valenciana.
Normativa sanitària comuna - Organització sanitària del Sistema Nacional de Salut. Llei General de Sanitat: El sistema de salut; Competències de les Administracions
Públiques; Estructura del sistema sanitari públic. - Ley 44/2003, de 21 de noviembre, de Ordenación de Profesiones
Sanitarias: Normas generales; Ejercicio de profesiones sanitarias; Desarrollo profesional y su reconocimiento. Cartera de servicios comunes
del Sistema Nacional de Salud. - Ley 33/2011, de 4 de octubre, General de Salud Pública: la política de Salud Pública; Derechos, deberes y obligaciones en Salud Pública;
Actuaciones en Salud Pública. - Estructura, organización y funcionamiento de la asistencia sanitaria en la Comunidad Valenciana. Marco general. Prestaciones asistenciales y estructuras directivas.
- Reglamento orgánico y funcional de la Conselleria de Sanidad
Universal y Salud Pública. - IV Plan de Salud de la Comunitat Valenciana: objetivos, acciones e indicadores vinculados a las líneas estratégicas.
- Ley 55/2003, de 16 de diciembre, del Estatuto Marco del personal estatutario: Normas generales; clasificación del personal estatutario;
planificación y ordenación del personal; Derechos y deberes.
Temario específico y bibliografía - Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo
común de las administraciones públicas. - Ley 40/2015, de 1 de octubre, de régimen jurídico del sector
público: Título Preliminar: Disposiciones generales, principios de
actuación y funcionamiento del sector público; La responsabilidad
patrimonial de la Administración Pública; La potestad sancionadora de
la Administración. - Los contratos del sector público: Objeto; Los tipos contractuales;
Perfección y forma del contrato; Partes del contrato; Objeto, presupuesto base de licitación, valor estimado, precio del contrato; Formalización,
contenido y efectos, cumplimiento y extinción de los contratos administrativos. - La Administración electrónica. Decreto 220/2014, de 12 de
diciembre, del Consell, por el que se aprueba el Reglamento de Administración Electrónica de la Comunitat Valenciana. Ley orgánica 3/2018,
de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los
derechos digitales: disposiciones generales; principios de protección de
datos y derechos de las personas. - Transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno:
Transparencia de la actividad pública. Ley orgánica 3/2007, de 22 de
marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres. La Ley 9/2003,
de 2 de abril, de la Generalitat, para la igualdad de mujeres y hombres.
Ley orgánica 1/2004, de 28 de diciembre, de medidas de protección
integral contra la violencia de género. - Ley 55/2003, de 16 de diciembre, del Estatuto Marco del personal
estatutario de los servicios de salud: Selección y provisión del personal
estatutario; Adquisición y pérdida de la condición de personal estatutario fijo; Situaciones administrativas del personal estatutario; Jubilación. - Decreto 192/2017, de 1 de diciembre, del Consell, por el que se
aprueba el Reglamento de selección y provisión de personal estatutario
al servicio de instituciones sanitarias públicas del Sistema Valenciano
de Salud. - La selección del personal temporal para la cobertura de plazas
estatutarias gestionadas por la Conselleria con competencias en materia
de Sanidad. - Sistema retributivo del personal estatutario al servicio de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública.
- Jornada de trabajo, permisos y licencias del personal estatutario.
Decreto 137/2003, de 13 de julio, del Consell de la Generalitat, por
el que se regula la jornada y horario de trabajo, permisos, licencias y
vacaciones del personal al servicio de las Instituciones Sanitarias de la
Generalitat dependientes de la Conselleria de Sanidad. - Régimen disciplinario y su regulación en la normativa vigente
aplicable al personal estatutario al servicio de las Instituciones Sanitarias
dependientes de la Conselleria de Sanidad Universal y Salud Pública. - Real decreto legislativo 2/2015, de 23 de octubre, por el que se
aprueba el texto refundido de la Ley del Estatuto de los Trabajadores:
Clases de contratos. Real decreto legislativo 8/2015, de 30 de octubre,
por el que se aprueba el texto refundido de la Ley General de la Seguridad Social: La seguridad social del personal al servicio de la Administración de la Generalitat; Afiliación, Altas y Bajas. - Llei 44/2003, de 21 de novembre, d’Ordenació de Professions Sanitàries: Normes generals; Exercici de professions sanitàries;
Desenrotllament professional i el seu reconeixement. Cartera de serveis
comuns del Sistema Nacional de Salut. - Llei 33/2011, de 4 d’octubre, General de Salut Pública: la política
de Salut Pública; Drets, deures i obligacions en Salut Pública; Actuacions en Salut Pública. - Estructura, organització i funcionament de l’assistència sanitària
a la Comunitat Valenciana. Marc general. Prestacions assistencials i
estructures directives. - El Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat
Universal i Salut Pública. - El IV Pla de Salut de la Comunitat Valenciana: objectius, accions i indicadors vinculats a les línies estratègiques.
- Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc del personal
estatutari: Normes generals; classificació del personal estatutari; planificació i ordenació del personal; Drets i deures.
Temari específic i bibliografia - Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú
de les administracions públiques. - Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic:
títol Preliminar: Disposicions generals, principis d’actuació i funcionament del sector públic; La responsabilitat patrimonial de l’Administració Pública; La potestat sancionadora de l’Administració. - Els contractes del sector públic: Objecte; Els tipus contractuals;
Perfecció i forma del contracte; Parts del contracte; Objecte, pressupost
base de licitació, valor estimat, preu del contracte; Formalització, contingut i efectes, compliment i extinció dels contractes administratius. - L’Administració electrònica. Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament d’Administració
Electrònica de la Comunitat Valenciana. Llei orgànica 3/2018, de 5 de
desembre, de protecció de dades Personals i garantia dels drets digitals: disposicions generals; principis de protecció de dades i drets de
les persones. - Transparència, accés a la informació pública i bon govern: Transparència de l’activitat pública. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per
a la igualtat efectiva de dones i hòmens. La Llei 9/2003, de 2 d’abril,
de la Generalitat, per a la igualtat de dones i hòmens. Llei orgànica
1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la
violència de gènere. - Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc del personal
estatutari dels serveis de salut: Selecció i provisió del personal estatutari; Adquisició i pèrdua de la condició de personal estatutari fix; Situacions administratives del personal estatutari; Jubilació. - Decret 192/2017, d’1 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova
el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d’institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut. - La selecció del personal temporal per a la cobertura de places
estatutàries gestionades per la Conselleria amb competències en matèria
de Sanitat. - Sistema retributiu del personal estatutari al servei de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
- Jornada de treball, permisos i llicències del personal estatutari.
Decret 137/2003, de 13 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual
es regula la jornada i horari de treball, permisos, llicències i vacances
del personal al servei de les Institucions Sanitàries de la Generalitat
dependents de la Conselleria de Sanitat. - Règim disciplinari i la seua regulació en la normativa vigent
aplicable al personal estatutari al servei de les Institucions Sanitàries
dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. - Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de l’Estatut dels Treballadors: Classes de contractes.
Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text
refós de la Llei General de la Seguretat Social: La seguretat social del
personal al servei de l’Administració de la Generalitat; Afiliació, Altes
i Baixes. - Ley 1/2015, de 6 de febrero, de Hacienda Pública, del Sector
Público Instrumental y de Subvenciones: Los presupuestos de la Generalitat: las fases de ejecución y documentos contables del estado de gastos. La gestión de los gastos en materia de personal en la Generalitat. - Ley 31/1995, de 8 de noviembre, de prevención de Riesgos
Laborales. - Ley 41/2002, de 14 de noviembre, básica reguladora de la autonomía del paciente y de derechos y obligaciones en materia de información y documentación clínica: Contenido y principios generales. Ley
10/2014, de 29 de diciembre, de Salud de la Comunitat Valenciana. La
Libre elección en el ámbito de la Atención Primaria y Especializada del
Sistema Valenciano de Salud. El Servicio de Atención e Información al
Paciente (SAIP). - El sistema de Información Poblacional de la Conselleria con
competencias en materia de Sanidad. El derecho a la asistencia sanitaria
a ciudadanos extranjeros en la Comunidad Valenciana y a las personas
que no tengan la condición de aseguradas ni de beneficiarias del SNS. - Introducción a la Informática: Conceptos básicos. Hardware,
estructura funcional de un ordenador, componentes físicos, periféricos
de entrada y salida, conexiones. Software, soporte lógico de un ordenador: conceptos básicos, sistemas operativos actuales (Windows, Unix).
internet, Correo Electrónico: Conceptos básicos, navegadores. Videoconferencia. - Los Sistemas Ofimáticos: Procesadores de Texto: concepto, funcionalidades principales, plantillas combinación de correspondencia.
- Los Sistemas Ofimáticos: Hojas de Cálculo: concepto, funcionalidades, tablas dinámicas, funciones, gráficos.
- Los Sistemas Ofimáticos: Presentaciones: concepto y funcionalidades principales.
Se podrá acceder a la bibliografía correspondiente a este temario en
la página web de la Generalitat Valenciana, en la fase «Convocatoria».
ANEXO II
Baremo de méritos
Baremo de méritos para los procesos de selección de las categorías
profesionales de gestión y de servicios incluidas en los grupos de titulación B, C1, C2 y AP - Servicios prestados: hasta un máximo de 50 puntos.
a) Por los servicios prestados en las instituciones sanitarias públicas
del Sistema Nacional de Salud gestionadas directamente o, indirectamente a través de consorcios o mediante contratos de gestión de servicio
público por concesión, conforme a lo establecido en la Ley 15/1997, de
25 de abril, en las instituciones sanitarias públicas de países de la Unión
Europea o del Espacio Económico Europeo, y en las fundaciones públicas para la investigación de establecimientos del Sistema Nacional de
Salud, en la misma categoría profesional: puntuación de 0,23 por mes.
b) Por los servicios prestados en las instituciones sanitarias públicas
del Sistema Nacional de Salud gestionadas directamente o, indirectamente a través de consorcios o mediante contratos de gestión de servicio
público por concesión, conforme a lo establecido en la Ley 15/1997,
de 25 de abril, y en las instituciones sanitarias públicas de países de la
Unión Europea o del Espacio Económico Europeo, en distinta categoría
profesional: puntuación 0,12 por mes. - Formación: hasta un máximo de 35 puntos.
a) Por estar en posesión de titulaciones académicas distintas y de
su misma clasificación de personal estatutario (gestión y servicios), de
superior nivel a la titulación requerida en la convocatoria: por cada una,
3 puntos, con un máximo de 6 puntos.
b) Otras actividades formativas: máximo de 29 puntos.
b.1) Por cada curso de formación recibido:
– De 100 o más horas de duración: 1 punto.
– De 75 o más horas de duración: 0,75 puntos.
– De 50 o más horas de duración: 0,50 puntos.
– De 40 o más horas de duración: 0,40 puntos.
– De 25 o más horas de duración: 0,25 puntos.
– De 15 o más horas de duración: 0,15 puntos.
Además, si el curso realizado es en materia de igualdad de género,
se sumará 0,15 puntos más. - Llei 1/2015, de 6 de febrer, d’Hisenda Pública, del Sector Públic
Instrumental i de Subvencions: Els Pressupostos de la Generalitat: les
fases d’execució i documents comptables de l’estat de gastos. La gestió
dels gastos en matèria de personal en la Generalitat. - Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals.
- Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l’autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d’informació i
documentació clínica: Contingut i principis generals. Llei 10/2014, de
29 de desembre, de Salut de la Comunitat Valenciana. La Lliure elecció
en l’àmbit de l’Atenció Primària i Especialitzada del Sistema Valencià
de Salut. El Servei d’Atenció i Informació al Pacient (SAIP). - El sistema d’Informació Poblacional de la Conselleria amb
competències en matèria de Sanitat. El dret a l’assistència sanitària a
ciutadans estrangers a la Comunitat Valenciana i a les persones que no
tinguen la condició d’assegurades ni de beneficiàries del SNS. - Introducció a la Informàtica: Conceptes bàsics. Maquinari,
estructura funcional d’un ordinador, components físics, perifèrics d’entrada i eixida, connexions. Programari, suport lògic d’un ordinador:
conceptes bàsics, sistemes operatius actuals (Windows, Unix). internet,
Correu Electrònic: Conceptes bàsics, navegadors. Videoconferència. - Els Sistemes Ofimàtics: Processadors de Text: concepte, funcionalitats principals, plantilles combinació de correspondència.
- Els Sistemes Ofimàtics: Fulls de Càlcul: concepte, funcionalitats, taules dinàmiques, funcions, gràfics.
- Els Sistemes Ofimàtics: Presentacions: concepte i funcionalitats
principals.
Es podrà accedir a la bibliografia corresponent a aquest temari en
la pàgina web de la Generalitat Valenciana, en la fase «Convocatòria».
ANNEX II
Barem de mèrits
Barem de mèrits per als processos de selecció de les categories professionals de gestió i de serveis inclosos en els grups de titulació B, C1,
C2 i AP. - Serveis prestats: fins a un màxim de 50 punts.
a) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del
Sistema Nacional de Salut gestionades directament, o indirectament, a
través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic
per concessió, d’acord amb el que s’estableix en la Llei 15/1997, de
25 d’abril; en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió
Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, i en les fundacions públiques
per a la investigació d’establiments del Sistema Nacional de Salut, en la
mateixa categoria professional: puntuació de 0,23 per mes.
b) Pels serveis prestats en les institucions sanitàries públiques del
Sistema Nacional de Salut gestionades directament, o indirectament, a
través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic
per concessió, d’acord amb el que s’estableix en la Llei 15/1997, de 25
d’abril, i en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió
Europea o de l’Espai Econòmic Europeu, en diferent categoria professional: puntuació 0,12 per mes. - Formació: fins a un màxim de 35 punts.
a) Per estar en possessió de titulacions acadèmiques diferents i de
la seua mateixa classificació de personal estatutari (gestió i serveis), de
superior nivell a la titulació requerida en la convocatòria: per cadascuna,
3 punts, amb un màxim de 6 punts.
b) Altres activitats formatives: màxim de 29 punts.
b.1) Per cada curs de formació rebut:
– De 100 o més hores de duració: 1 punt.
– De 75 o més hores de duració: 0,75 punts.
– De 50 o més hores de duració: 0,50 punts.
– De 40 o més hores de duració: 0,40 punts.
– De 25 o més hores de duració: 0,25 punts.
– De 15 o més hores de duració: 0,15 punts.
A més, si el curs realitzat és en matèria d’igualtat de gènere, se
sumaran 0,15 punts més.
b.2) En el supuesto de cursos impartidos, cada 10 horas lectivas se
valorarán con 0,15 puntos hasta un máximo de 2 puntos. - Otras actividades: hasta un máximo de 9 puntos.
a) Actividades como docente de prácticas en el área de conocimiento exigido para el acceso a la categoría profesional: 0.25 puntos por
curso completo, hasta un máximo de 2 puntos.
b) Por cada doce meses formando parte de comisiones clínicas
acreditadas en instituciones sanitarias públicas: 0,50 puntos, hasta un
máximo de 2,50 puntos.
c) Por la participación en los órganos colegiados de selección y
provisión y/o pertenencia al Colegio de selección y provisión (para el
turno de promoción interna): 0.25 puntos por nombramiento o año de
pertenencia hasta un máximo de 1 punto.
d) Conocimiento de otros idiomas comunitarios distintos al castellano y valenciano, hasta un máximo de 1,5 puntos según la siguiente
escala:
– A1: 0,15 puntos.
– A2: 0,25 puntos.
– B1: 0,50 puntos.
– B2: 0,75 puntos.
– C1: 1 punto.
– C2: 1,50 puntos.
e) Por otras actividades relevantes: 0,10 puntos por actividad, hasta
un máximo de 2,50 puntos. - Valenciano, hasta un máximo de 6 puntos, según la siguiente
escala:
– A1: 0,50 puntos.
– A2: 1,50 puntos.
– B1: 3 puntos.
– B2: 4 puntos.
– C1: 5 puntos.
– C2: 6 puntos.